تجهيزات وتكنولوژي مطب
دستگاه ميكروموتور ايمپلنت
دستگاه اتوكلاو
دستگاه بسته بندي وسايل
براي ديدن تصاوير اينجا را كليك كنيد.
ایمپلنت های دندانی
اگر بپرسند بزرگترین رویای بشر در طول تاریخ در بحث دهان و دندان چه بوده؟ شاید به جرات بتوان گفت "جایگزینی دندان‌های از دست رفته". دندان‌ها به دلایل متعددی از دست می‌روند و حتی پیشرفت‌های حیرت‌انگیز علم دندانپزشکی هم در برخی موارد نمی‌تواند مانع از دست رفتن دندان‌ها شود
در چنین شرایطی دندانپزشکان و بیماران به دنبال راهی برای جایگزینی این دندان‌ها هستند وآن چیزی نیست جز ایمپلنت.
شماره تلفن و آدرس مطب
اصفهان خیابان حکیم نظامی ابتدای شریعتی مجتمع پزشکی الزهرا طبقه اول واحد 104تلفن :03116265314
توجه توجه
درقسمت نظرات مطالب به هیچ سوالی پاسخ داده نمی شود ازهمکاری شما ممنون

جراحي دندان ومراقبتهاي بعد از آن

جراحي دهان ودندان وفك وصورت

جراحي دهان ، فک و صورت عمل تشخيص ، جراحي و درمان بيماريها ، صدمات بافتهاي سخت و نرم داخل دهان و فک و صورت مي باشد که در مورد دندانپزشکان عمومي بيشتر کشيدن دندانها را شامل ميشود . براي کشيدن دندانها نخست کاملاً بي حس مي شوند تا خونريزي و درد پس از کشيدن حداقل باشد .

از دلايل و موارد مهم که به کشيدن دندانها منتهي ميشود عبارتست از :
پوسيدگي وسيع ، شکستگي دندان ( تاج و ريشه ) .... ارتودنسي ، ساخت پروتز ، دندانهاي شيري ، دندانهاي نهفته ، دلايل اقتصادي

مراقبتهاي بعد از کشيدن دندان
1- خونريزي و نشت خون پس از جراحي و کشيدن بمدت چند ساعت طبيعي است از تعويض .گاز با فواصل کوتاهتر از 15 دقيقه خودداري کنيد و در صورت ادامه خونريزي با مطب تماس گيريد ـ

2- از شستشوي دهان در روز جراحي خودداري کنيد از فرداي همان روز با آب نمک رقيق و يا دهانشويه اي که تجويز مي شود دهان خود را غرغره کنيد از مسواک زدن در سمت دندان کشيده .شده تا 24 ساعت خودداري کنيد.

3- تورم و درد از عوارض قابل انتظار بعد از جراحي است در صورت ادامه و بيشتر شدن تورم و درد و بدبو شدن دهان با مطب تماس بگيريد.

4- از رژيم غذايي نرم و مايعات استفاده کنيد از خوردن غذاهاي سفت و مايعات داغ بپرهيزيد.

5- پس از کشيدن دندان ، گاز استريل را حداقل تا نيم ساعت با فشار ملايم ميان دندانها نگهداريد . آب دهان خود را قورت دهيد از مک زدن و خالي کردن آب دهان بعلت ايجاد خونريزي خودداري کنيد.

6- يکي از عوارض نامطلوب و پيش بيني نشده ، دو روز يا بيشتر بعد از زمان کشيدن دندان ايجادحفره خشک است که درد شديد ايجاد مي کند جهت درمان و کاهش درد به مطب مراجعه کنيد.

7- در جراحيهاي بزرگ و انجام بخيه بر روي زخم ، براي جلوگيري از تورم در روز عمل هر نيم ساعت يک کيسه يخ بر روي ناحيه صورت قرار داده و اينکار را تکرار کنيد. اينکار را فرداي روز عمل با گذاشتن حوله گرم بر روي صورت تکرار کنيد.

8- تا يک هفته از سمت دندان جراحي شده غذا نخوريد و تا 24 ساعت مسواک نزنيد 10 ـ 7 روز بعد از جراحي براي کشيدن نخ بخيه مراجعه کنيد.

9- از کشيدن سيگار حداقل تا 48 ساعت بعد از جراحي دندان خودداري کنيد.

10-چنانچه دندانپزشک قبل يا بعد از کشيدن دندان برايتان دارو تجويز کرد حتماً آن را مرتب ومنظم مصرف کنيد .

11- چنانچه سابقه بيماري يا ناراحتي خاصي داريد حتماً قبل از کشيدن به دندانپزشک خود اطلاع دهيد تا تدابير لازم انديشيده شود.

12- در کودکان بعلت ماندگاري بي حسي 4 ـ 3 ساعت بعد از کشيدن مراقب گاز گرفتگي گونه ولب توسط آنان باشيد.